Yo, hevige twijfels!

Yo, wat kan het luxe leventje soms toch zwaar zijn. Neem nou het verschrikkelijke dilemma waar ik nu weer voor geplaatst sta: PUBLIC ENEMY komt woensdag in Tivoli, en ik weet godsamme niet of ik daar nu wel of niet heen moet gaan! Misschien valt het zwaar tegen immers, trekken ze het niet meer…. En dan gaan misschien al mijn mooie herinneringen aan gruzelementen, hellepiiiieeee! Aan de andere kant zijn Flavor Flav en Chuck D die dag slechts een kuteindje lopen van me vandaan hè, terwijl ik dan waarschijnlijk gewoon dom thuis zou hangen…en wie weet zitten ze -vooraf of na afloop- gewoon ergens op een terrasje in de buurt een biertje te drinken, stel je voor zeg…..

Dus wat doe je dan tijdens zo’n periode van zware vertwijfeling?  Je trekt al hun muzikale erfgoed nog eens uit de kast. Alles nog origineel uit de tijd dat een fan een kilootje of 20 van zijn idolen in huis had…. Even snuffelen, luisteren en kijken of het gevoel er nog steeds is. Zelfs een beetje jezelf onder de indruk brengen door alles op een rijtje te leggen… fotootje ervan maken, dat fotootje dan weer bewonderen…even het getwijfel en geknaag vergeten. Maar fucky, ik weet nog steeds niet of ik wat voel!  Ja, ik voel wel een oprispinkje, maar dat zou net zo goed het begin van een boertje kunnen zijn…. Kortom: Ik weet het niet!!!!!! Misschien dat een empatische Kettingzaaglezer mij van een gedegen advies kan voorzien?

Boven de 7 inches, onder de 12 inches (+ nog wat zooi), (click to enlarge)



Beste TV-show ooit: Yo MTV Raps!

22 augustus: Tivoli, Utrecht

23 augustus: Metropool, Hengelo

25 augustus: Boogiedown Breda 2012, Breda

9 thoughts on “Yo, hevige twijfels!

  1. PE heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Niet in ’92 op Pukkelpop en ook op PS’08 ging de fluitketel goed tekeer.

    Voor YoMTVraps was ik te blank. Ik ben meer voor 120 minutes.

  2. Wauw, wat een collectie! Dat ene cd-singeltje van Give It Up heb ik ook.

    Als ik jou was zou ik gaan. Een paar jaar geleden was het ook feest in Tivoli.

    Mooi beeld trouwens, Chuck en Flav die samen een biertje doen op het Ledig Erf.

  3. Ik hoop dat je geweest bent want het was echt super!! Zeer energieke show van de (met alle respect) ‘oldtimers’. Veel oude nummers, dus ook voor mij een stapje terug naar de tijd dat ik de 16 jaar aantikte 😉

  4. Yes, helemaal mee eens! Het kwam wat traag op gang maar op een gegeven moment waren ze niet meer te stoppen. Kwas vooral onder de indruk van Flavor Flav, want 1 en al energie & humor & mafkezerij, hoe die man opgaat in zijn muziek,…. en hij kan nog goed bassen ook. Ik ben weer helemaal fan, volgende keer weer!

  5. Pingback: A Truly Happy Ending bij Junior Boys | KETTINGZAAG

  6. Gisteren keek NAC weer vroeg tegen een kansloze achterstand aan, dus snel naar Boogiedown gegaan. Daar kon ik nog net de hoofdschotel meepikken van een dagje hip en hop. Dat het al een dag bezig was, was te merken. Er heerste een loome sfeer met opvallend scherpe geur en iedereen was heeel cool.
    PE deed een mooie show voor een paar honderd man, waarvan alleen de eerste 10 rijen er vol voor ging. Achterin bleef het wat lauw (wat in hiphoptermen dan weer wel goed is).
    Wat viel op:
    – Hipsters dansen meer dan hiphoppers
    – Ook de nieuwe nummers van PE doen het goed
    – Waarom ging DJ Lord zijn mixkwaliteiten botvieren op een plaatje van meer dan 20 jaar geleden. Had ie zo lang moeten oefenen?
    – Wat kan die S1W toch goed dansen.

    Nog wat plaatjes
    Here we go!

    Flav op bas, later op drum.

    De klok liep ook echt!

    Terwijl Flav aan het prediken was, deed Chuck een plasje

Wat vind jij?